KACAGÓ KOCOGÓ

 

KACAGÓ KOCOGÓ

avagy megküzdési stratégiák a mindennapi stresszel

woman-3157462

A címet saját élményemből merítettem. Néhány évvel ezelőtt egy meglehetősen stresszes munkahelyen dolgoztam. Gyakran éreztem rosszul magam nemcsak lelkileg, de testi értelemben is. Otthon is azokon a problémás szituációkon rágódtam, amik a munkában történtek velem. Úgy éreztem, hogy ez nagyon rossz út, ami előbb- utóbb megbetegít. Egy barátnőmmel közösen elkezdtünk futni, hátha az segít átvészelni ezt a nehéz időszakot. Voltak napok, amikor úgy indultam el, hogy addig nem lépek be a házunk ajtaján, ameddig a fejemben a munkahelyi dolgok kavarognak! Elég sokáig kocogtam, mire haza tudtam vánszorogni… Barátnőmmel közben beszélgettünk, sokat nevettünk, így segítettük egymást. Te, hogy állsz a stresszel?

Azóta megváltam ettől a munkahelytől, sok tekintetben független lettem. A stressz azonban egész életünket végigkíséri. Selye János kutatásai tárták fel, mi váltja ki és hogyan hat ránk a stressz. Pszichológusok, neurológusok sora foglalkozik ezzel a kérdéssel. Én az elméletek helyett most a gyakorlati oldalra koncentrálok, arra, hogyan segíthetsz magadnak, társadnak, hogy jól kezelje a stresszes helyzeteket. 

 „A stressz értünk van, sok mindenben segíthet, a javunkra fordítható. É s ez a lehető legjobb hír.”  (A. G. Hesna)

A stressz gyakran mozgósítja az erőtartalékainkat és kiugró teljesítményre ösztönöz minket. A sorozatos kihívások azonban kifáraszthatnak és már nem tudunk pozitív választ adni a ránk nehezedő nyomásra. Kimerülünk, kiégünk és veszélybe kerülhet mind lelki, mind testi egészségünk.

stress-tension-pressure-stressing-pain-strain-1083844-pxhere.com

Mit tehetsz, ha már a cicás videók sem működnek?

Első lépésként vissza kell szereznünk a kontrollt az adott szituáció felett!

Kezdd a problémás helyzet elemzésével, a lehetséges lépések mérlegelésével, mit léphetsz ebben a helyzetben. Írd le egy listára a várható pozitív/ negatív hatásokat! Máris tettél valamit, elkezdtél kicsit kilépve a szituációból, távolabbról tekinteni a problémádra, ezzel csökken a tehetetlenség érzése. Közben rájöhetsz, milyen információkra van szükséged, hogy helyes döntéseket hozz, kereshetsz segítő eszközöket.

Érdemes kisebb lépésekre bontani az előtted tornyosuló feladat megoldását, egy tehenet sem egyszerre kapunk be, hanem falatonként fogyasztjuk el. Végezd el a szükséges feladatokat, cselekvéssel tudod leghatékonyabban csökkenteni a feszültségedet! Ráadásul látni kezded az alagút végét, megérzed, hogy van kiút.

Időnként vállalni kell a konfrontációt is a probléma rendezése érdekében. Ehhez várd ki a megfelelő helyzetet és módot! Mindenkinek szüksége van a baráti támogatásra, vedd igénybe, kérj segítséget, de ne panaszkodj! Megoldásokat keress, ne lelki „szemetesládákat”!

hogyan kezdjem

Gondolkodj el, hogyan befolyásolhatod a helyzetet? Mi az értelme számodra? Legyél magaddal türelmes, adj időt a változásnak!

ÖNSEGÍTŐ KINCSEINK

Vannak helyzetek, amikor nem tudod cselekvéssel csökkenteni a rád nehezedő stresszt. Ilyenkor érdemes kibeszélni magadból a feszültségeket. Dr. Bagdy Emőke ajánlása szerint „szellőztesd” ki a lelkedet nyomó, feszültséget okozó tartalmakat, mondd el valakinek, aki figyel rád, hogyan gondolkodsz, érzel a problémával kapcsolatosan! Emlékszem, kamasz koromban milyen katartikus beszélgetéseink voltak a barátnőimmel az élet nagy kérdéseiről! Szinte kicseréltek egy ilyen éjszakába nyúló beszélgetés után!

Jó lehetőség az amatőr művészeti csoportokhoz, hobbi körökhöz kapcsolódni. Több ismerősöm foglalkozik rajzolással, festészettel, kreatív technikák tanulásával. Míg szenvedélyesen végzik hobbijukat, rengeteg pozitív élménnyel gazdagodnak. A lelki folyamatok is megváltoznak egy elmélyült pozitív tevékenység folyamán, átélheted az úgy nevezett „flow” hatást:

„Az egyik pillanat átömlik a másikba, és észrevétlen folyamként, örömben telik az idő.” (Klein)

desert-2952787

 Az optimizmus a dolgok megváltoztathatóságába vetett hit.
 „A legnagyobb fegyverünk a stressz ellen, hogy megváltoztatjuk a gondolatainkat.” (W. James)

Óriási lehetőség rejlik abban, hogy megváltoztatod a hibás sémákat, amik rég beépültek az életedbe. Gondolataink hatással vannak a testünkre, érzelmeinkre, egész személyiségünkre. Állítsd át a gondolataidat: szokj rá az inkább jó és sikeres végkifejlet elvárására! Legyél bizakodó, formáld át szavaidat, vedd észre a szépet, mondd ki a jót! Én ezeket a gondolatokat naponta leírom, és erőt merítek belőle, ha szükséges.

„Az a hit, bizakodás, reménység, hogy befolyással, hatással lehetünk a stresszhelyzetre, eleve kedvező pszichológiai következményekkel jár.” (Dr. Bagdy Emőke)  

Szánd rá magad a változásra! Ha nem teszel semmit, ott maradsz, ahol most vagy. Segítsd magadat a szemléletmódod megváltoztatásával! Mi a mai nap örömét is megadó feladatod? Mi a célod, mi tesz boldoggá? Keresd meg az életed fókuszát, és boldogabban éled a mindennapokat!

Érdekel, hogy élünk, dolgozunk mi?

Nézd meg itt>>>hand-book-read-person-group-people-457965-pxhere.com

 Kerüld a negatív hatásokat, amennyire csak megteheted! Ne nézz olyan híradót, tv műsort, ami stresszel tölt el. Kapcsold ki a rád harsogó médiát, mobiltelefont, internetet, stb. Kerüld a negatív beállítottságú embereket! Amire lehet, készülj fel előre!

Válts egészségesebb életmódra! Aludj többet, fogyassz tápláló, egészséges ételeket, igyál eleget! Kerüld a túlzott zsír és szénhidrát fogyasztást, az alkoholt, drogokat, stb. A bélflóra épségét fenntartva csökkentheted a stressz szindróma testi elváltozásait. Bátran használhatsz étrendkiegészítőket az idegrendszer optimális működéséhez szükséges ásványi anyagok és vitaminok pótlására! Ajánlatunkat itt találod>>>

Számomra a rendszeres testmozgás vezetett a sikeres stressz kezeléshez. A sport oldotta fel a rám nehezedő feszültséget. A testsúlykontroll terén történt pozitív változás csak hab volt a tortán! Kirándulj, sétálj, fuss, lovagolj, vagy sétáltasd a kutyád és közben szellőztesd ki a fejed, nekem bevált!

Tegyél jót, segíts másokon, és magadon is segítesz!

Hallgass kellemes zenét, olvass pozitív tartalmú, lebilincselő könyveket, sokat segít a stressz oldásában!

Tanulj meg lazítani! Éld meg a nyugodt pillanatokat!

letrzs

A nevetés az élet zenéje.
„Két dolog van, amin az embernek nem érdemes mérgelődnie. Az egyik, amin tud változtatni, a másik, amin nem.” (Platón)

+ egy fegyver, amit mindig bevethetsz: a humor. Nézz vidám filmeket, hallgass kabarét, vagy vedd körül magad vidám emberekkel. Tudod ugye, hogy a nevetés ragadós?

Van bevált tipped?

Írd meg nekünk!

(Összeállításunk Dr. Bagdy Emőke Pszichofitness című könyve alapján készült.)

Küldetésünk

Olyan világlátást, életmódot, hosszú távú elköteleződést képviselünk, amely garanciája az egyéni kiteljesedésnek, közösségi értékeknek. Emberi kapcsolatokat, bizalmat, kötődést építünk.
Légy csoportunk része, köss új barátságokat, fedezzük fel együtt, hogyan lehetsz testben és lélekben egész, és önbizalommal teli!

Változz és változtass velünk!

Kapcsolat

Kérdéseddel, észrevételeddel kérjük írj nekünk!

Ügyfélszolgálatunkat itt érheted el.

Hétköznap 9-16 óráig hívd a 70/2245700 telefonszámot.

Keress minket itt is:

image4 image1 image3 image2